miercuri, 28 octombrie 2009

Şi ţie...ce ţi-ar face ziua mai frumoasă?

Mă uitam de curând la televizor într-o doară, aşa cum mă uit de obicei, fără a avea răbdarea sau timpul necesar de a mă concentra prea tare fie la emisiunile cu caracter politic care invadează media în ultimul timp, fie la tot soiul de emisiuni de ,, cultură generală,, în care duduiţe care de care mai platinate şi voluptoase, încearcă să răspundă la nişte întrebări ce i-ar face să roşească pe copii de 10 ani .
Aşa că tot butonând, dau peste o reclamă care suna cam aşa:,, Ţie ce ţi-ar face ziua mai frumoasă?''
M-am oprit o clipă şi m-am gândit : ,, Dacă mi-ar pune mie cineva asemenea întrebare?Ce aş răspunde? Ce mi-ar face mie ziua mai frumoasă?''
Şi mi-am zis că întâi de toate mi-aş dori timp. Să nu mai fiu nevoită să trec pe lângă lucruri fără a le sesiza din graba de ajunge undeva, să nu mai fiu nevoită să îmi grăbesc copilul în drum spre grădi când el are chef să privească soarele sau să meargă pe garduri( şi ce frumos mi se părea să merg pe garduri când eram mică! ), să pot citi toate cărţile pe care le-am cumpărat sau împrumutat de la prieteni şi care aşteaptă încă .
Apoi mi-aş dori curaj şi întâi de toate curajul de a spune NU!.Toată viaţa, din prea multă amabilitate am făcut lucruri care m-au indispus, care nici măcar nu trebuiau făcute de mine. Dar nu pot spune , nu. Sună ciudat dar de ori câte ori vine la mine cineva să îmi ceară un ceva ,deşi ştiu că poate insul nu merită sau uneori mă depăşeşte , plec capul, zâmbesc timid şi spun :,, Da!''
Aş mai vrea...răbdare. Deşi am o vârstă la care mintea ar trebui să-mi fie destul de coaptă şi lucidă , încă nu am răbdare cu chestiile ce mă pasionează. Aş vrea să pot face totul acum, în momentul asta. În viaţa mea parcă nu ar exista un mâine. Mâine care de altfel în multe situaţii a rezolvat totul , dar azi am plâns până mi-au secat lacrimile pentru că nu am putut face cutare lucru. În privinţa asta am rămas un copil. Mă cert singură de multe ori , dar în zadar...
Şi mi-aş mai dori...multe, multe, multe...dar una peste alta zilele mele sunt frumoase aşa cum sunt. Dacă nu ar exista şi nori , ar fi plictisitor, nu ?O viaţă numai cu soare...hmmm prea uniform!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu